Sjukling

Har haft en sjukling här hemma, Olliver har legat med 40 graders feber ett par dar som sen gick ner till 39, och ovanpå det har han snuva, hosta och ögoninflamation.
Tycker lite synd om lill killen.
Men nu är han feberfri sen 3 dagar tebax och idag börjar han komma tebax till sitt glada jag igen =) eller han har väl inte varit speciellt gnällig men han har varit kontaktsökande nästan hela veckan, han har väl mer eller mindre suttit fastklistrad på mej eller Johan.

Tur att Johan har varit hemma kan jag säga, så skönt att få ett brejk och ge sej ut i skogen med hästarna.
Blev galopp i djupsnön med Dante idag =) han är ju så härlig den hästen.
Jag tyckte att han skulle trava men helt plötsligt så galopperar han sakta och gå ner på tygel och bara är underbar =)
Tror inte det fanns en torr fläck på hästen när vi kom in idag.
Men vi var nöjd båda 2 =)

Ikväll blir det utgång iaf, ska bli riktigt kul.
Man är ju inte ute så ofta och svänger sina lurviga nu förtiden.
Har även införskaffat en ny tröja dagen till ära =)

Nä nu är det matdags för Olliver, får se om han vill äta lite mat idag.
Har mest varit blåbärsoppa, macka, frukt och glass som har gått i denna vecka =)
Men han äter ju sånt iaf plus att han är duktig på att dricka, så det har inte gått nån nöd på honom.
Bara Johan som tycker det är konstigt att han inte vill äta mat, men jag tycker det är JOhan som är konstig, han är nog den enda jag vet som fortfarande äter som en häst när han är sjuk =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0